زلزله 4.1 ریشتری استان  هرمزگان را لرزاند

زلزله ای به بزرگی 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین)ریشتر( بامداد جمعه حوالی گوهران در استان هرمزگان را به لرزه درآورد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه در ساعت 3 و 8 دقیقه و 53 ثانیه در 39 کیلومتری گوهران و 1169 کیلومتری تهران به ثبت رسیده است.

موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه 26.55 درجه شمالی و 57.50 درجه شرقی و در عمق 12 کیلومتری زمین ثبت شده است.

11هزارتن برنج هندی وارد بندر رجایی شد

به گزارش کرتی توار به نقل از مانا، مسوول پایانه حمل یکسره مجتمع بندری شهید رجایی بندر عباس گفت: این بندر با همکاری گمرکات استان کالاهای اساسی را در هر ساعتی ازشبانه روز تخلیه می‌کند. اسکندری افزود: سیاست حمل یکسره از کشتی به کامیون‌های آماده حمل برای ارسال سریع کالاهای اساسی در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس پیگیری می‌شود. تا هفته آینده نیز 30 هزار تن برنج دیگر وارد کشور می شود. از ابتدای امسال 386 هزار تن برنج، یک میلیون و 600 هزار تن گندم ، 70 هزار تن گوشت قرمز، 14 هزار تن گوشت مرغ و 322 هزار تن روغن نباتی از طریق گمرگات استان وارد کشور شده است. ارونقی معاون هماهنگی حوزه نظارت بر گمرکات استان نیز گفت: گمرکات با همکاری بنادر برای ورود ، تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به صورت شبانه روزی آماده‌اند.

ب

5113 634878993872036049 m

یــک بــانــد کــیف قــاپ در بــندرعــباس مــتلاشــی شــد

فرمانده انتظامی بندرعباس از متلاشی‌شدن باند سارقان به عنف و کیف‌قاپی در این شهر خبرداد. به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالحسین بسطامی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: مأموران کلانتری 14 شهرستان در پی وقوع سرقت‌های به عنف و کیف‌قاپی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک باند سرقت به عنف و کیف‌قاپ را شناسایی کردند. وی افزود: مأموران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه چهار تن از افراد باند سرقت به عنف و کیف‌قاپی را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی بندرعباس ادامه‌داد: اقلام مکشوفه به پلیس آگاهی شهرستان انتقال و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند. بسطامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردمی با پلیس از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت افراد مخل نظم و امنیت، از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع، تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام شود.

نجات 50 مسافر از غرق شدن در ساحل بندرعباس

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیرامون نحوه نجات مسافران و غرق یک شناور مسافری در آب‌های بندرعباس توضیحاتی را ارائه داد. به گزارش فارس، در پی بروز حادثه‌ای طی سال‌ گذشته که منجر به مرگ 17 نفر در آب‌های بین هرمزو بندرعباس شد همواره در پی بروز حوادث دریایی بیم از آن می‌رود که باز تعدادی از مسافران غرق شوند و از این رو اخبار سوانح دریایی به شدت از طرف رسانه‌ها و افکار عمومی دنبال می‌شود. آمار حمل و نقل مسافران در مسیرهای دریایی طی سال‌های اخیر در هرمزگان به 10 میلیون مسافر در سال رسیده است و این امر هرمزگان را در رده نخست مسافرت‌های دریایی کشور قرار داده است. مسیر قشم به بندرعباس و برعکس یکی از مسیرهای پرتردددریایی هرمزگان به شمار می‌رود و بیشتر سوانح و حوادث در این مسیر رخ می‌دهد. در پی بروز سانحه غرق یک شناور مسافری در مسیر دریایی بندرعباس به قشم که حامل 50 مسافر بود، آنگونه که گفته می‌شود، تمام مسافران این شناور به موقع به ساحل رساندهشده‌اند. مرکز جست‌وجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در همین راستا اعلام کرده است، یک فروند شناور مسافربری در نزدیکی بندر شهیدحقانی که دچار نقص فنی شده بود توسط تیم‌ تجسس و نجات از غرق شدن نجات یافت. همچنین معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز با بیان اینکه این حادثه حدود ساعت 10 و 40 دقیقه صبح جمعه اتفاق افتاده است، گفت: شناور مسافری با نام ثبت شده «ناز» با 50 مسافر در یک مایلی بندرعباس به علت نقص فنی دچار آبگرفتگی می‌شود که با اقدام به موقع مرکز جست‌وجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از غرق شدن نجات پیدا کرده است. مهدی نوفرستی ادامه داد: پس ازاعلام اضطرار شناور حادثه دیده، باهماهنگی و اعلام برج کنترل بندر شهید حقانی بندرعباس، اقدامات لازم در جهت نجات جان مسافران انجام شد و خوشبختانه تمامی مسافران در سلامت کامل به ساحل رسیدند. علاوه بر مسیر قشم به بندرعباس، مسیرهای قشم به هرمز و هرمز به بندرعباس، کیش به بندر آفتاب و چارک نیز ازمسیرهای پرتردد در هرمزگان به شمار می‌‌رود. همچنین تردد در بین جنگل‌های حرا و جزایر کوچک و خورهای موجود در این استان، سبب رقم خوردن آمار قابل توجهی از جابجایی‌ها در حوزه دریایی هرمزگان شده است. بنادر و دریانوردی هرمزگان از سالگذشته، در پی طرح استانداردسازی شناورهای مسافری، علاوه بر فراهم‌سازیشرایط ورود شناورهای استاندارد، از تردد شناورهای نامناسب و فاقد مجوزهای لازم و مرسوم دریانوردی برای مسافربری به شدت جلوگیری کرده است. به گونه ای که این امر سبب کاهش چشمگیر حوادث و سوانح دریایی در آبهای هرمزگان شده است.

کشته و مجروح شدن چهارنفر در تصادف جاده جاسک - میناب

کرتی توار به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیر مرکز فوریتهای پزشکی جاسک گفت:صبح امروز بر اثر برخورد خودرو پژو 405 با یک موتورسیکلت یکی از سرنشینان خودرو و یکی از سرنشینان موتورسیکلت کشته شدند. افغان زهی افزود: یک نفر از مجروحان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد که حال وی وخیم گزارش شده است. سرهنگ مجیدزاده، فرمانده پلیس راه هرمزگان علت این حادثه را بی احتیاطی و انحراف به چپ راننده خودرو سواری اعلام کرد.

متکی به دعوت بسیج دانشجویی به بندرعباس می آید

سرپرست دانشگاه آزاد واحد بندرعباس از سخنرانی منوچهر متکی در دانشگاه آزاد بندرعباس طی اوایل هفته آینده خبر داد. به گزارش مهر، مهدی باقری در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهارداشت: به همت بسیج دانشجویی نشستی در دانشگاه آزاد بندرعباس با سخنرانی منوچهر متکی در بندرعباس برگزار خواهد شد. وی با اشاره به برنامه های این دانشگاه طی هفته آینده بیان داشت: به مناسبت 16 آذر رو دانشجو برنامه های مختلفی از سوی دانشگاه و همچنین تشکلهای دانشجویی برگزار خواهد شد. باقری اضافه کرد: طی هفته آینده جلسات مختلف پرسش و پاسخ باحضور مدیران و مسئولان استانی و دانشگاهی در دانشگاه آزاد واحد بندرعباس برگزار خواهد شد، همچنین از چهره های ملی جهت سخنرانی و پاسخگویی به سئوالات دانشجویان به این دانشگاه دعوت می شوند. سرپرست دانشگاه اسلامی آزاد واحد بندرعباس اظهارداشت: همزمان با برگزاری همایش امام سجاد در بندرعباس یکی از کرسیهای فرعی این همایش در دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار خواهد شد. وی با تاکید بر فعالیت تمامی کانونها و تشکلهای دانشجویی افزود: فعالیت کانونها و تشکلهای دانشجویی موجب پویایی و فعال تر شدن دانشجویان در فضای دانشگاه و حتی فعالیتهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه می شود.

بزرگراه بندرعباس - عسلویه به نیمه های راه نزدیک شد

بزرگراه بندرعباس- عسلویه با 45 درصد پیشرفت در دست ساخت است. به گزارش کرتی توار به نقل از واحد مرکزی خبر، این بزرگراه یکی ازجاده های مهم هرمزگان ، علاوه بر ارتباط مرکز هرمزگان باشهرستانهای غرب استان ارتباط دهنده منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با جنوب شرق کشور است. سا خت بزرگراه بندرعباس- عسلویه از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به هرمزگان است. مدیر کل راه و شهر سازی هرمزگان گفت: اکنون 122 کیلومتر از مسیر 450 کیلومتری این بزرگراه ساخته شده است. ساخت بزرگراه بندرعباس- عسلویه از سال 83 آغاز شد. زندیه وکیلی افزود: هزینه اجرای ساخت این بزرگراه 5هزار و 800 میلیارد ریال برآورد و تاکنون هزارو 700 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. وی گفت: این محور در قالب باند دوم بزرگراهی از بندرعباس- بندرخمیر- بندرلنگه تا پایان حوزه استحفاظی هرمزگان در پارسیان ساخته می شود. مدیرکل راه و شهر سازی هرمزگان گفت : باند اول بزرگراه از بندرعباس تا خمیر به طول 80 کیلومتر به پایان رسیده و 16 کیلومتر باند برگشت نیز با 41 درصد پیشرفت در حال اجراست. زندیه وکیلی افزود: در صورت تامین به موقع اعتبار باند برگشت ، تا پایان سال 92 به بهره برداری می رسد. وی با اشاره به موقعیت زمین شناختی منطقه و عبور رودخانه های مهران و کُل در باند برگشت گفت: یک دستگاه پل به طول 660 متر روی رودخانه کل در حال ساخت است که بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مدیر کل راه و شهر سازی هرمزگان گفت: 35 کیلومتر از مسافت 85 کیلومتری بندرخمیر - بندرلنگه نیز زیر بار ترافیک رفته است و باقیمانده مسیر در حال ساخت است. زندیه وکیلی افزود:فاصله بندرلنگه تا پارسیان 250 کیلومتراست که 15 کیلومتر آن کمربندی و 110 کیلومتر از روستای بندو از توبع عسلویه تا رُستاق در هرمزگان در پنج قطعه در دست ساخت است. وی گفت: تسهیل حمل و نقل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی ، توسعه مناطق گردشگری، توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد محور ایمن برای مسافران از مزایای بهره برداری از بزرگراه بندرعباس- عسلویه است.

گوجه فرنگی خارج از فصل پارسیان به بار نشست

گوجه فرنگی خارج از فصل پارسیان به بار نشست برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان پارسیان بزرگترین منطقه تولید گوجه فرنگی در هرمزگان آغازشد . به گزارش واحد مرکزی خبر، کشاورزان این شهرستان امسال در دو هزار هکتار از زمینهای کشاورزی پارسیان گوجه فرنگی کاشته اند. مدیر جهاد کشاورزی پارسیان پیش بینی کرد از این سطح حدود 60 هزار تن محصول برداشت و به استانهای فارس ، اصفهان ، آذربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی ارسال شود . آقای دلدار افزود: دهستانهای مهرگان و بوچیر و بخش کوشکنار مهمترین مناطق کاشتگوجه فرنگی خارج از فصل در پارسیان است . وی گفت : بیش از 90 درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به روش نوین آبیاری می شود . برداشت گوجه فرنگی در پارسیان تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد

آسمان هرمزگان ماه گرفتگی را تجربه کرد

آسمان هرمزگان ماه گرفتگی را تجربه کرد این ماه گرفتگی در ساعت 17 و 08دیروز دقیقه شروع شد و در ساعت 20 و 19 دقیقه به پایان رسید که اوج این گرفتگی در ساعت 18 و03 دقیقه بوده است. دبیر اکادمی فیزیک و نجوم هرمزگان گفت: این پدیده در بخشهایی از اروپا،آسیا، شمال امریکا و قطبهای شمال و جنوب و به طور کامل در استرالیا دیده شده است. محمد امین پاسلار زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: این ماه گرفتگی با چشم غیر مسلح دیده می شود که موقعیت ماه در صورت فلکی ثور است. وی گفت: دیشب پدیده مقارنه ماه و مشتری همزمان با خسوف دیده شد که در این حالت سیاره مشتری نزدیکترین سیاره به ماه است. آخرین ماه گرفتگی جزیی امسال درخرداد بود و ظهور ستاره دنباله دار پن استارز که در 17 اسفند شروع و تا 14 فروردین 92 ادامه دارد از پدیده های نجومی در آینده است.

بــــدون شــــرح(دهــستان کــــرتــــی)

Image Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ Image Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ Image Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/

واکنش جباری زاده به شایعه حضور مظلومی در بندرعباس

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم هرمزگان گفت: تغییری در کادر فنی تیم فوتبال آلومینیوم نخواهیم داشت و اکبر میثاقیان به کار خود ادامه می‌دهد. به گزارش سرویس ورزشی، حسن جباری‌زاده در خصوص وضعیت تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان عنوان کرد: درپایان هفته پانزدهم لیگ برتر با پانزده امتیاز در رده پانزدهم قرار داریم و تمام اعدادمان با پانزده هماهنگ شده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، درباره شایعاتی مبنی بر حضور پرویز مظلومی و تغییرات در کادر فنی خاطرنشان کرد: یک سال و نیم از اکبر میثاقیان حمایت کردیم و همچنان نیز حمایت خواهیم کرد. هیچ تصمیمی در مورد تغییر و یا تقویت کادر فنی صورت نگرفته است و همچنان با میثاقیان ادامه خواهیم داد. مدیرعامل باشگاه آلومینیوم هرمزگان با اشاره به جذب 4 بازیکن در نیم فصل یادآور شد: ما بازیکنان خوبی داشتیم که به علت مصدومیت برخی از آنها نتوانستیم نتایج مطلوب را کسب کنیم. قصد داریم برای تقویت تیم 4 بازیکن در نیم فصل جذب کنیم. وی درباره این بازیکنان افزود: ما در ابتدا با مدیران باشگاه ها صحبت می‌کنیم و پس از رضایت آنها با بازیکن وارد مذاکره می‌شویم. هم‌اکنون بازیکن خوب بدون تیم نیست و به دنبال بازیکنان نیمکت‌نشین تیم‌ها هستیم. مطمئن باشید در نیم فصل دوم نتایج بهتری کسب خواهیم کرد و تیم به رده‌های بالا صعود می‌کند.

وعده باسازی شبکه تلفن همراه اول هرمزگان تا پایان سال

وعده بازسازی شبکه تلفن همراه هرمزگان تا پایان سال هدف از بازسازی شبکه در استان‌ها و نو کردن تجهیزات، ارتقای کیفیت شبکه، تنوع ارائه سرویس، تسریع در ارائه سرویس، تکمیل پوشش،‌ تکمیل ظرفیت و صرفه‌جویی در منابع ملی کشور‌ است. معاون توسعه استان‌های همراه اول گفت: در سال گذشته شبکه این اپراتور در 7 مرکز استان بازسازی شد و بازسازی شبکه در10 استان‌ دیگر از جمله هرمزگان در دستور کار امسال شرکت قراردارد.

رئیس سابق آموزش و پرورش  هرمزگان به کما رفت

Image Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ کرتی توار:خلیل عمرانی شاعر، پژوهشگر، کارشناس ارشد ادبیات فارسی متولد 1343 بندر دیر بوشهر استدر پست‌های مشاور وزیر آموزش و پرورش، مسئول آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر فعالیت داشته که از خردادماه 87 تا آبان ماه 88 رییس سازمان آموزش و پروش استان هرمزگان بوده است.

غرق شدن 2 دختر در رودخانه اگوشک جاسک

دودختر 11 و 12 ساله در رودخانه ای در جاسک غرق شدند . بخشدار مرکزی جاسک گفت : این کودکان عصر دیروز هنگام بازی در کنار رودخانه روستای اَگوشک براثر ... ساعت 20 دیشب پیدا شد و تجسس برای جسد کودک دیگر ادامه دارد . دیروز در شهرستان جاسک 15رودخانه طغیان کرد . روستای اگوشک با حدود هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری شهر ...

خسارت بارندگی در هرمزگان

استانداری هرمزگان گفت : راه های ارتباطی پدل و لمزان در بندرلنگه، محور لار - کهورستان ، میناب به جاسک- جاسک به میناب و میناب - بشاگرد بیشترین آسیب را دیدند. بارندگی دو روز گذشته در غرب استان

کشف 255 کیلوگرم تریاک در جاسک

ماموران انتظامی جاسک 255 کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان مواد مخدر کشف کردند. فرمانده انتظامی جاسک گفت: مواد کشف شده ظهر امروز در منطقه کوهستانی رابک در 50 کیلومتری غرب جاسک در برخورد مسلحانه

معاون وزیر ICT خبر داد: افزایش 10 برابری ظرفیت شبکه دیتای کشور

زیرساخت با بیان این که در گذشته ارتباطات بین الملل ایران تنها از طریق کابل جاسک صورت می گرفت و پهنای اینترنت تنها از این طریق تامین می شد، یاد آور شد

تاریخچه بندرجاسک

نام این بندر که امروز جاسک نامیده می‌شود، در دوران گذشته به صورت‌های جاشک، چاشک، جک، رأس‌الجاسک و چاسک نیز ثبت شده است. در دوران بسیار قدیم بندر جاسک یکی از کانون‌های معتبر آئین میترا بود. معبدی به نام آناهیتا در جاسک باقی مانده است. تهمتن بن توران شاه ملقب به سلطان قطب‌الدین در سال ۱۳۳۰ میلادی به بعد در جاسک حکومت داشته‌است. در سال هزار و ششصد و چهارده میلادی انگلیسی‌ها بندر جاسک را به عنوان بندر تجاری خود در شمال خلیج فارس انتخاب کردند.

اولین محموله انگلیسی‌ها در سال ۱۶۱۶ با کشتی از هند در جاسک پهلو گرفت و در سال ۱۶۱۹ میلادی، تجار مذکور اولین تجارتخانه شرکت هند شرقی در جاسک را تأسیس کردند. این بندر تا زمانی که بندرعباس به تجارت انگلیسی‌ها اختصاص داده شد، مرکز تجارت و معاملات کمپانی هند شرقی با مرکز ایران بود. در اواخر سال ۱۶۲۰ میلادی هلندی‌ها از ورود دو کشتی کمپانی هند شرقی به بندر جاسک جلوگیری کردند. این کار که منجر به نبرد سختی بین انگلیسی‌ها و هلندی‌ها در حوالی این بندر شد، به شکست و اخراج هلندی‌ها از بندر جاسک انجامید.

کشور انگلیس برای بسط نفوذ خود در سال ۱۸۶۴ میلادی اقدام به استحکام مواضع خود در خلیج‌فارس نمود. از جمله این اقدامات، ایجاد خطوط تلگراف و کابل زیر دریایی بود که ایران و هند را از طریق گواتر- جاسک- بندرعباس مرتبط می‌ساخت. دولت انگلیس استحکامات نظامی چندی در جاسک به وجود آورد. در سال ۱۹۰۱ میلادی خطوط تلگرافی (سیم دریایی) دیگری از بندر جاسک به مسقط (عمان) دایر شد که مرکز آن در جاسک قرار داشت. درسال ۱۹۳۲ از سوی دولت ایران عبور بدون اجازه هواپیماهای انگلیسی و هلندی که از خاور دور به خاور میانه می‌آمدند، ممنوع اعلام شد؛ زیرا از بدو تأسیس خطوط هوایی، این دو کشور بدون کسب اجازه در فرودگاه‌های جاسک- بندرعباس- لنگه فرود می‌آمدند. در نتیجه این ممنوعیت، مسیر پروازهای فوق تغییر کرد. بندر جاسک امروزه از شهرهای نسبتاً آباد استان هرمزگان است که سه طرف آن را آب‌های ساحلی احاطه کرده و آن را به صورت یک شبه‌جزیره درآورده‌است. شهر از دو سوی شرق و غرب به خلیج جاسک می‌پیوندد و از سوی دیگر (شمال شرقی)، به مناطق نظامی متصل است. این موقعیت، شکل ظاهری شهر را به حالت طولی درآورده و عرض آن را بسیار محدود کرده‌است .

پیام ریاست دانشگاه  آزاد واحد بندر جاسک

بنده به عنوان قطره ای از دریای بی کران مردم عزیز ایران و استان هرمزگان در کنار اساتید، دانشجویان و کارگزاران محترم دانشگاه آزاد واحد بندر جاسک، این مرکز تولید علم، پژوهش و فناوری، وظیفه ای خطیر را در سال "کار و همت مضاعف" بر عهده گرفتم. چنین توفیق الهی سبب شده است از لحظه لحظه فرصت خدمت در این نهاد آموزش عالی بالنده با اتکال بر قدرت لایزال الهی و همراهی و همگامی عزیزان و همراهان دانشگاهی، کمال بهره مندی و استفاده را ببرم.
لذا با تآسی از فرمایش پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و صلم که کسب علم و معرفت را از آغازین زمان حضور در دنیا تا نقطه پایانی حیات فرمان داده است (اطلبوا العلم من المهد الی اللحد) و هم ایشان با اشاره به صحابی بزرگ سلمان پاک، اعلی الله مقامه که ایرانیان هم نژاد او را جویندگان علم (ولو تا رسیدن به ثریا) معرفی فرموده، تمام هویت علمی و عملی خویش را در خدمت به این دانشگاه، در طبق اخلاص گذاشته ، تربیت نسل جوان و جویای علم را هدف اول راهبردی خود و همکارانم می دانم و با استعانت از حضرت باری جّلَّ وَ عَلی و ظل و بکارگیری رهنمودهای روشنگرانه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی مساعی حداکثری خود را در تحقق این واحد دانشگاهی بکار خواهیم بست.
آرمانهای اصلی این دانشگاه انسان سازی و پرچمداری تحول در عرصه های علمی، ارزشی و معنوی است، اساتید در این جایگاه خطیر، فرماندهان تولید علم و تربیت و ستیز با طراحان جنگ نرم بوده و دانشجویان افسران رشید این مقابله علمی و فرهنگی هستند. در این بین توجه به ارتقا جایگاه دانشگاه به نهاد نمونه و سرآمد در عرصه های دانش و فناوری همراه با تقویت ساختار تربیتی و انقلابی منطقه، هدف دیگر راهبردی تلقی می شود. امید آنکه دستان پرمهر اساتید، دانشجویان و کارگزاران همواره یاری گر ما بوده و نسیم روح بخش مهرورزی، عدالت مداری و پیشرفت و بهروزی وجودمان را نوازش دهد. انشاالله
زندگي صحنه يكتاي هنرمندي ماست هر كسي نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به ياد رحمان مهدی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک

مردم روستای کرتی بسیار مهمان نواز وبا ایمان هستند وشغل بیشتر مردم روستا صیادی است جعمیت

روستای کرتی تقریبان 700نفر است .روستای کرتی از امکانات محروم است ... این روستا به دو محله زرامسر

وشهرلاف تشکیل شده است و...

جاهای دیدنی روستای کرتی

صندلی سنگی.کنارچک.ابراهیم نیادی.منبع آب بالا کوه.هیلرو.تله پشت .لب دریاکه ساحلی فوقالعاده دیدنی دارد . خورهامثل خورکایرانی.خورحامگ.خورنیکبخت گور.خورحرگی.خورزگ بالاکوه کرتی که تمام کرتی وروستاهای اطراف دیده میشوند

نــمای از نــخلســتان کــرتــی

Image Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/

هرمزگان غرق ماتم شد

مردم عزادار، مومن و خداجوی استان هرمزگان همزمان با ظهر عاشورای حسینی در زیر آفتاب سوزان جنوب که به نوعی حال و هوای صحرای کربلا را یادآور می شود اشک ماتم ریخته و ارادات خود را به ابا عبدالله الحسین به نمایش گذاشتند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در روز عاشورای امسال در حرکتی نو همراه و هم گام دسته های عزاداری شد و در میان مردم عزادار مرکز استان در ماتم سالار و سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین به سینه زنی پرداخت. هزاران نفر از اقشار مردم نیز اعم از پیر و جوان، زن و مرد با مشایعت دستجات عزداری و سینه زنی با نوحه خوانان و سینه زنان همنوا شده و برای فرزند زهرای اطهر (س) سوگواری کردند. مردم عزادار، مومن و خداجوی استان هرمزگان همزمان با ظهر عاشورای حسینی در زیر آفتاب سوزان جنوب که به نوعی حال و هوای صحرای کربلا را یادآور می شود اشک ماتم ریخته و ارادات خود را به ابا عبدالله الحسین به نمایش گذاشتند. عزاداری های مردم هرمزگان از نخستین روزهای ماه محرم در کلیه شهرها، بخش ها و روستاها آغاز شده که در روز عاشورای حسینی به اوج خود رسید و صدها دسته سینه زنی و نوحه خوانی به خیابان ها آمدند تا مراتب عشق و اخلاص و اردات خود را نسبت به سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم و اهل بیت عصمت و طهارت به نمایش بگذارند. در میان هیئت های عزاداری حضور مقامات و مسئولان استانی و روحانیون در مرکز استان و در شهرستان ها با حضور فرمانداران و ائمه جمعه، بازاریان، کسبه، پرسنل و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی حکایت از عزم و اراده و غیرت و تعصب دینی مسئولین استان و مردم ولایی هرمزگان دارد. بر اساس یک سنت دیرین، امروز درسراسر استان هزاران قربانی در پیش پای دستجات حسینی ذبح شدهو در صد ها مسجد، حسینه و منازل شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت، سفره های اطعام و احسان پهن شده و به قصد تقرب حضرت باریتعالی از عزاداران حسینی در ناهار پذیرایی شد.